Rok wydania: 2017
Numer czasopisma: 4
Słowa kluczowe: Cele strategiczne, Modele biznesowe, Spółdzielczość mleczarska, Wyniki badań
Strony: 13-18
Język publikacji: Polski
Pobierz
MODEL REALIZACJI CELÓW STRATEGICZNYCH A MODEL BIZNESOWY ORGANIZACJI
Izabela Konieczna
Abstrakt
Celem artykułu jest stworzenie metody oceny stopnia realizacji celów strategicznych organizacji przez poszczególne elementy składowe modelu biznesowego. W pierwszej części artykułu przedstawiony został autorski sposób oceny realizacji celów strategicznych przez każdy z elementów modelu biznesowego, a w drugiej części ukazana została empiryczna weryfikacja założeń teoretycznych. Do elementów, które rozpatrywane są w ramach tej metody, należą: czynniki wpływające na przychody ze sprzedaży, wartość dla klienta, łańcuch wartości, zasoby/kompetencje oraz działania na rzecz właścicieli. Zdaniem autorki, przedstawiona metoda pozwala ocenić, w jakim stopniu każdy z elementów modelu biznesowego przyczynia się do realizacji przez organizację celów strategicznych, a w efekcie do osiągnięcia trwałej przewagi konkurencyjnej. Zaproponowana metoda może stanowić nowe podejście do badania modelu biznesowego jako zbioru elementów wzajemnie powiązanych, które są ukierunkowane na realizację w możliwie optymalny sposób określonych celów strategicznych.
Publikacje z rocznika