Rok wydania: 2017
Numer czasopisma: 4
Słowa kluczowe: Kultura organizacyjna, Kadra kierownicza, Badania marketingowe, Efektywność, Wyniki badań
Strony: 24-30
Język publikacji: Polski
KULTURA ORGANIZACYJNA A POSTAWY KADRY KIEROWNICZEJ W KONTEKŚCIE SKUTECZNOŚCI BADAŃ MARKETINGOWYCH
Abstrakt
W niniejszym artykule autor rozważa problematykę skuteczności badań marketingowych w firmach w kontekście deklarowanych przez kadrę kierowniczą postaw, kształtowanych pod wpływem kultury organizacyjnej odznaczającej się proanalitycznym i proinformacyjnym nastawieniem do otoczenia zewnętrznego. W pracy przyjęto hipotezę badawczą wyjaśniającą, iż kultura tego typu w sposób istotny determinuje postawy kadry kierowniczej względem sprawności wykonywanych prac badawczych i poziomu poszukiwanej skuteczności w badaniach marketingowych. Weryfikację hipotezy poprzedzono studiami literaturowymi i badaniami empirycznymi, które przeprowadzono w organizacjach biznesowych na grupie menedżerów podejmujących w firmie strategiczno-taktyczne decyzje (N = 213).