Rok wydania: 2017
Numer czasopisma: 4
Słowa kluczowe: Małe i średnie przedsiębiorstwa, Relacje dostawca-odbiorca, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Przemysł meblarski, Badanie przedsiębiorstw, Badania ankietowe, Wyniki badań
Strony: 53-61
Język publikacji: Polski
Pobierz
IDENTYFIKACJA ZNACZENIA ZARZĄDZANIA RELACJAMI Z DOSTAWCAMI W KSZTAŁTOWANIU KONKURENCYJNOŚCI MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW PRZEMYSŁU MEBLARSKIEGO
Rafał Tyszkiewicz
Abstrakt
Zarządzanie relacjami z klientami wymaga nowego spojrzenia na procesy konkurencji i zarządzania, co stanowi wyzwanie zarówno dla menedżera, jak i badaczy zajmujących się tą problematyką z teoretycznego punktu widzenia. Konkurencyjność jest kształtowana przez przedsiębiorstwa na konkretnym rynku. Jest ona istotna zarówno dla przedsiębiorstwa, jak i dla otoczenia, w którym ono funkcjonuje. Kształtowanie konkurencyjności uruchamia rywalizację wśród miejscowych przedsiębiorstw, dzięki czemu następuje rozwój na danym obszarze wyjątkowych zasobów, wyspecjalizowanych umiejętności i technologii. Celem artykułu jest identyfikacja znaczenia zarządzania relacjami z dostawcami w budowaniu przewagi konkurencyjnej małych i średnich przedsiębiorstw przemysłu meblarskiego województwa dolnośląskiego. Mając na uwadze cel artykułu, postawiono następującą hipotezę główną: im skuteczniejszy jest proces zarządzania relacjami z dostawcami, tym silniejsza jest pozycja konkurencyjna przedsiębiorstw przemysłu meblarskiego z województwa dolnośląskiego. W artykule zaprezentowano wyniki badań weryfikujące postawioną hipotezę
Publikacje z rocznika