Rok wydania: 2017
Numer czasopisma: 4
Słowa kluczowe: Kadra kierownicza, Kwalifikacje menedżera, Ocena kadr kierowniczych, Procesowe podejście do zarządzania, Zarządzanie procesowe
Strony: 61-67
Język publikacji: Polski
Pobierz
ROLA OCENY KOMPETENCJI KADRY MENEDŻERSKIEJ W ORGANIZACJI PROCESOWEJ
Małgorzata Tyrańska
Abstrakt
Warunkiem sprawnej realizacji zadań w organizacji procesowej jest posiadanie przez menedżerów odpowiednich kompetencji. Zatem pojawia się problem oceny tych kompetencji, który jest centralnym elementem procesu zarządzania kompetencjami. Wyniki oceny kompetencji stanowić mogą podstawę obiektywnych decyzji dotyczących doboru menedżerów na właścicieli poszczególnych procesów - decyzji rekrutacyjnych, oceny efektów zarządzania procesami - decyzji płacowych, czy też ustalenia luki kompetencyjnej - decyzji rozwojowych. Jednakże, przeprowadzenie obiektywnej oceny kompetencji kadry menedżerskiej jest procesem trudnym w realizacji. Wynika to ze złożoności realizowanych w organizacji procesów oraz kompetencji wymaganych do zarządzania tymi procesami. Celem artykułu jest ukazanie użyteczności oceniania kompetencji kadry menedżerskiej dla funkcjonowania organizacji procesowej. Realizacja celu wymagała określenia miejsca procesu zarządzania kompetencjami w konfiguracji procesów w organizacji oraz wskazania kompetencji niezbędnych do zarządzania procesami. Dla pogłębienia omawianej problematyki zaprezentowano przykład wdrożenia systemu oceny kompetencji kadry menedżerskiej w przedsiębiorstwie zorientowanym na procesy. Na zakończenie artykułu wymieniono korzyści wynikające ze stosowania systemu oceniania kompetencji kadry menedżerskiej.
Publikacje z rocznika