Rok wydania: 2017
Numer czasopisma: 4
Słowa kluczowe: przedsiębiorstwa budowlane, międzynarodowy rynek zakupów
Strony: 67-74
Język publikacji: Angielski
Pobierz
Marketing zakupów na międzynarodowym rynku przemysłowym. Przypadek przedsiębiorstw budowlanych
Iwona Posadzińska
Abstrakt
W artykule dokonano analizy i oceny czynników determinujących strategię marketingu zakupów z uwzględnieniem szans, jakie wynikają dla przedsiębiorstw budowlanych z rozwoju rynku poprzez wykorzystanie rynków za granicą. Zamieszczono wyniki badania ankietowego przeprowadzonego na próbie 150 polskich przedsiębiorstw budowlanych w zakresie tworzenia relacji oraz zarządzania kanałami dystrybucji na rynku międzynarodowym. Drugim obszarem egzemplifikacji były rodzaje innowacji organizacyjnych w obszarze tworzonych relacji. Badanie wykazało wzrost udziału firm, które wdrożyły nowe lub zmodernizowały produkty i procesy produkcyjne. Stosunkowo duża aktywność miała miejsce w grupie innowacji rynkowych, we wszystkich badanych kategoriach wystąpił wzrost dynamiki zmian – szczególnie w przypadku budowania nowych kanałów dystrybucji i pozyskiwania dostępu do nowych źródeł zaopatrzenia. W grupie innowacji organizacyjnych największa dynamika dotyczyła zmian struktur organizacyjnych. Zintensyfikowano takich działania, jak outsourcing, dokonywanie fuzji lub przejęć, pozyskiwanie krajowych inwestorów strategicznych, a przede wszystkim pozyskiwanie zagranicznych inwestorów strategicznych.
Publikacje z rocznika