Rok wydania: 2017
Numer czasopisma: 6
Słowa kluczowe: Prosumpcja, Zachowania konsumenta, Decyzje konsumenckie, Przegląd literatury, Badania ankietowe, Wyniki badań
Strony: 20-28
Język publikacji: Polski
Pobierz
ZAKRES AKTYWNOŚCI PROSUMPCYJNEJ NABYWCÓW A SPECYFIKA ICH ZACHOWAŃ ZAKUPOWYCH
Agnieszka Izabela Baruk
Abstrakt
W artykule przedstawiono zagadnienia związane z aktywnością prosumpcyjną nabywców. Szczególną uwagę zwrócono na zakres tej aktywności w zależności od specyfiki zachowań zakupowych wyrażającej się uwzględnianiem podczas podejmowania decyzji zakupowej faktu, że produkt był przygotowywany wspólnie z nabywcami. Jego określenie było jednym z celów badawczych. Dążąc do jego osiągnięcia ogół respondentów podzielono na dwie grupy. Dla każdej z nich przeprowadzono analizę czynnikową. Zastosowanie tej metody pozwoliło na wyodrębnienie czterech czynników dla obu analizowanych grup. Tym samym w każdej z nich można wskazać po cztery segmenty osób. Stwierdzono, że zakres aktywności prosumpcyjnej respondentów biorących pod uwagę wspomniany aspekt był odmienny w porównaniu z zakresem tej aktywności uzewnętrznianej przez osoby nie kierujące się nim podczas dokonywania zakupów. Różnice były widoczne szczególnie w przypadku form aktywności spontanicznej, których relatywnie więcej wykazywali ankietowani biorący pod uwagę fakt przygotowywania produktu wraz z nabywcami.
Publikacje z rocznika