Rok wydania: 2017 Numer czasopisma: 8 Słowa kluczowe: Wiedza, Dzielenie się wiedzą, Konsument, Relacje przedsiębiorstwo-konsument, Przedsiębiorstwo, Organizacje publiczne, Badania konsumenckie, Badania ankietowe, Wyniki badań Strony: 16-22 Język publikacji: Polski Pobierz ZACHĘTY SKŁANIAJĄCE KONSUMENTÓW DO DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ Z ORGANIZACJAMI BIZNESOWYMI I PUBLICZNYM Ewa Ziemba, Monika Eisenbardt Abstrakt Wiedza konsumentów jest istotnym niematerialnym zasobem organizacji, a zachęcenie konsumentów do dzielenia się swoją wiedzą jest dużym dla organizacji wyzwaniem. Celem artykułu jest z jednej strony zbadanie zachęt skłaniających konsumentów do dzielenia się wiedzą oraz z drugiej strony – zbadanie zachęt oferowanych konsumentom przez organizacje biznesowe i publiczne, aby skłonić ich do dzielenia się wiedzą. Do zbadania zachęt, których oczekują konsumenci wykorzystano kwestionariusz ankiety, a zachęty oferowane przez organizacje zbadano na podstawie analizy studiów przypadków.