Rok wydania: 2017
Numer czasopisma: 11
Słowa kluczowe: Artykuły spożywcze, Innowacyjność produktu, Nabywca końcowy, Badania konsumenckie, Badania ankietowe, Wyniki badań
Strony: 40-46
Język publikacji: Polski
Pobierz
Postrzeganie innowacyjności wybranych produktów spożywczych przez nabywców
Sebastian Białoskurski, Anna Goliszek
Abstrakt
Część teoretyczna artykułu dotyczy problematyki innowacji produktowych. Przedstawiono charakterystyczne cechy innowacji, wybrane klasyfikacje innowacji uwzględniające jej specyfikę oraz rynkowe znaczenie innowacji i znaczenie technik twórczego myślenia w kreowaniu nowych produktów. W artykule przedstawiono także wyniki badań pierwotnych, których celem była ocena wizerunku wybranych innowacyjnych produktów spożywczych oraz ich znajomości wśród nabywców finalnych. Została również zweryfikowana hipoteza, według której nowe produkty spożywcze, które są wynikiem zastosowania twórczej techniki kombinacji są postrzegane jako bardziej innowacyjne niż produkty stanowiące rezultat tradycyjnych modyfikacji (smaku, opakowania, wielkości).
Publikacje z rocznika