Rok wydania: 2018
Numer czasopisma: 1
Słowa kluczowe: Procesowe podejście do zarządzania, Zarządzanie procesowe, Reengineering, Reorganizacja procesów biznesowych
Strony: 29-35
Język publikacji: Polski
WSPARCIE IDENTYFIKACJI PROCESÓW WYMAGAJĄCYCH POPRAWY W PRZEDSIĘBIORSTWIE
Abstrakt
W artykule przedstawiono możliwość wsparcia identyfikacji procesów wymagających poprawy w organizacji z wykorzystaniem wybranych technik eksploracji procesów. Scharakteryzowano istotę reengineeringu procesów w organizacji oraz podstawowe zadania eksploracji procesów. Następnie omówiono wybrane sposoby identyfikacji procesów wymagających przeprojektowania w celu optymalizacji toku pracy i produktywności organizacji. W pracy zaprezentowano przykład analizy procesu obsługi zgłoszeń w firmie motoryzacyjnej. Dla zbioru danych obejmującego 6242 zdarzenia w 1396 sprawach realizowanych w wybranym oddziale zbudowano model procesu oraz dokonano identyfikacji problematycznych miejsc w procesie z wykorzystaniem programu ProM. W wyniku badań stwierdzono, iż najdłuższy czas oczekiwania w procesie dotyczy czynności In Progress (84 dni), przy średnim czasie realizacji sprawy 5,87 miesięcy. Analizowany proces charakteryzuje się również dużą zmiennością, co może mieć istotne znaczenie dla dalszych decyzji w zakresie konieczności jego usprawnienia.