Rok wydania: 2018
Numer czasopisma: 3
Słowa kluczowe: Zarządzanie strategiczne, Zarządzanie przedsiębiorstwem, System informacyjny przedsiębiorstwa, Kreatywność
Strony: 35-40
Język publikacji: Polski
Pobierz
INFORMACYJNE FUNDAMENTY KREATYWNOŚCI W KONTEKŚCIE ZARZĄDZANIA STARTEGICZNEGO PRZEDSIĘBIORSTWEM
Elżbieta Urbanowska-Sojkin
Abstrakt
Problematyka kreatywności ludzi jest niezwykle interesująca w kontekście zarządzania przedsiębiorstwem. W artykule przyjęto na gruncie podejścia zasobowego, że kreatywność menedżerów jest jednym z wielu czynników konkurencyjności przedsiębiorstwa. Dla kreatywności menedżerów identyfikowanej w działaniach, procesach, produktach istotne znaczenie ma wspomaganie informacyjne przez systemy informatyczne zarządzania, w szczególności te o charakterze zintegrowanym. Oprócz cech osobowych człowieka, wśród których cenne są inteligencja i wyobraźnia, fundamentalne znaczenie ma eksploracja informacji o otoczeniu i przedsiębiorstwie.
Publikacje z rocznika