Rok wydania: 2018
Numer czasopisma: 4
Słowa kluczowe: Organizacje non-profit, Kreatywność, Przegląd literatury
Strony: 15-20
Język publikacji: Polski
Pobierz
KREATYWNOŚĆ W ORGANIZACJACH NON-PROFIT — PERSPEKTYWA PERSONALISTYCZNA
Jarosław Domański
Abstrakt
Celem niniejszego artykułu jest propozycja ujęcia zjawiska kreatywności organizacji non profit w perspektywie personalistycznej. Podane zostały główne założenia normy personalistycznej, której konsekwencją przyjęcia jest wizja człowieka w organizacji. Zgodnie z tą wizją człowiek jest wartością nadrzędną nad uwarunkowaniami społeczno-ekonomicznymi, podkreślana jest jego godność, wolność, odpowiedzialność, dobro i prawa. Rekomendowane wdrożenie tej wizji, zarówno w praktyce jak i w teorii zarządzania, przyczyni się do budowania organizacji, w której człowiek będzie mógł być bardziej kreatywny, a organizacja efektywniejsza. Scharakteryzowane zostało również pojęcie kreatywności oraz podstawowe kierunki badań w tym zakresie, prowadzone w kontekście organizacji non-profit.
Publikacje z rocznika