Rok wydania: 2018
Numer czasopisma: 4
Słowa kluczowe: Społeczna odpowiedzialność biznesu, Pracownicy w przedsiębiorstwie, Oczekiwania, Pokolenia, Wyniki badań
Strony: 46-51
Język publikacji: Polski
Pobierz
OCZEKIWANIA PRACOWNIKÓW RÓŻNYCH POKOLEŃ DOTYCZĄCE WYBRANYCH ELEMENTÓW SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI PRACODAWCY
Aleksandra Zaleśna
Abstrakt
Prezentowane w artykule badania miały na celu poznanie oczekiwań uczestników rynku pracy wobec przyszłego pracodawcy w świetle koncepcji CSR, jak również miały one na celu ustalenie, czy różne pokolenia X, Y i Z mają odmienne oczekiwania w tym względzie. Punktem wyjścia do analizy oczekiwań był model CSR według A.B. Carrolla. Badania przeprowadzono metodą sondażu na próbie 153 studentów studiów niestacjonarnych. Nie stwierdzono różnic pokoleniowych. Zaobserwowano natomiast, że potencjalni kandydaci do pracy oczekują przede wszystkim korzyści dla siebie, takich jak: sprawiedliwa ocena osiągnięć, brak dyskryminacji w zakresie wynagrodzeń i awansów, zapewnienie równowagi praca-życie. Od przyszłego pracodawcy oczekują również wiarygodności.
Publikacje z rocznika