Rok wydania: 2018
Numer czasopisma: 12
Słowa kluczowe: Modele biznesowe, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Wirtualizacja, Zachowania przedsiębiorstw, Preferencje, Analityczny proces hierarchiczny, Badanie przedsiębiorstw, Wyniki badań
Strony: 14-21
Język publikacji: Polski
Identyfikacja preferencji decydentów przedsiębiorstw odnośnie do wymiarów modelu biznesu
Abstrakt
Integracja czynników ekonomicznych i technologicznych prowadzi do istotnych zmian w obszarze organizacji i zarządzania biznesem. Narrację normatywną zdominowało zagadnienie paradygmatu sieciowego oraz wirtualizacji. Wartościową koncepcją zarządzania staje się zaś model biznesu. W artykule podjęto zagadnienie identyfikacji preferencji decydentów firm odnośnie do wymiarów modelu biznesu. Porównanie preferencji wybranej firmy z preferencjami demokratycznymi badanego środowiska biznesu pozwoliło na wskazanie i wstępną analizę potencjalnych ścieżek rozwojowych firm.