Rok wydania: 2018
Numer czasopisma: 12
Słowa kluczowe: Dział personalny, Kompetencje pracownicze, Oczekiwania, Wyniki badań
Strony: 57-63
Język publikacji: Polski
Pobierz
Kompetencje pracowników działów HR - badania oczekiwań pracodawców na podstawie analizy ofert pracy
Renata Oczkowska, Paweł Lula, Sylwia Wiśniewska
Abstrakt
Celem artykułu jest identyfikacja oraz określenie istotności kompetencji oczekiwanych przez pracodawców od pracowników w działach HR. Analizie zostały poddane oferty pracy zamieszczone w portalu pracuj.pl. Do analizy wykorzystano metodę automatycznej analizy ofert zatrudnienia opartą na algorytmie ukrytej alokacji Dirichleta. Określono również istotność każdej z wyodrębnionych kompetencji. Najistotniejszą kompetencją oczekiwaną przez pracodawców okazały się wiedza i umiejętności pozwalające na realizację zadań z zakresu prowadzenia spraw kadrowych, m.in. prawnych aspektów zatrudnienia, prawa pracy, ubezpieczeń, płac, podatków, monitorowania dokumentacji kadrowej. Kolejna kompetencja to umiejętność przeprowadzenia procesu rekrutacji i selekcji. Trzecia z punktu widzenia istotności to przygotowanie i gotowość do pracy w zespole międzynarodowym.
Publikacje z rocznika