Rok wydania: 2019
Numer czasopisma: 2
Słowa kluczowe: Wizerunek pracodawcy, Marka, Marketing, Przedsiębiorstwo, Wyniki badań
Strony: 21-29
Język publikacji: Polski
Pobierz
Badanie znajomości marek przedsiębiorstw na potrzeby zewnętrznego employer branding - wyniki badań studentów Politechniki Poznańskiej
Maciej Szafrański, Magdalena Graczyk-Kucharska, Marek Goliński
Abstrakt
W artykule poruszony jest problem pozyskiwania pracowników na rynku, na którym ich brakuje. Zwrócono uwagę na rolę emloyer brandingu w tym procesie. Zaproponowano metodę, której wykorzystanie ułatwia ustalenie zarówno stopnia świadomości i rozpoznawalności jak i ocenę w jaki sposób marka jest postrzegana. Metodę zweryfikowano w przykładowych badaniach, które objęły studentów Politechniki Poznańskiej (n=347), potencjalnych kandydatów do pracy. W badaniach uwzględniono marki 42 przedsiębiorstw, z którymi na co dzień współpracują autorzy artykułu. Wszystkie te przedsiębiorstwa aktywnie działają na rynku na rzecz wspierania rozwoju kształcących się osób.
Publikacje z rocznika