Rok wydania: 2019
Numer czasopisma: 7
Słowa kluczowe: Modele biznesowe, Strategia przedsiębiorstwa, Technologie cyfrowe, Gospodarka cyfrowa
Strony: 9-16
Język publikacji: Polski
Pobierz
Sprężystość modeli biznesu przedsiębiorstw - uwarunkowania strategiczne
Adam Jabłoński
Abstrakt
Dynamika zmian występujących w obecnych czasach otwiera nowe przestrzenie prowadzenia biznesu szczególne w wymiarze gospodarki cyfrowej. To ona kształtuje szczególnie nowe sposoby gry rynkowej, gdzie modele biznesu cyfrowego generują nowe wartości dla użytkowników rynku. Istotnym staje się zatem umiejętne eksploatowanie modeli biznesu w gospodarce cyfrowej jednocześnie zapewniając zdolność do przetrwania i rozwoju organizacjom wykorzystujących te modele do osiągania ich wysokiej efektywności. Według autora artykułu można to osiągnąć poprzez zastosowanie atrybutu sprężystości zarówno w konstruowaniu jak i eksploatowaniu modeli biznesu w gospodarce cyfrowej. Celem artykułu jest przestawienie stopnia wykorzystania sprężystości w modelach biznesu funkcjonujących w gospodarce cyfrowej. Artykuł ma charakter konceptualny i zwraca uwagę na miejsce i rolę sprężystości w modelach biznesu gospodarki cyfrowej. W artykule omówiono, pojęcie sprężystości organizacyjnej w zarządzaniu, zdefiniowano kluczowe atrybuty modeli biznesu w kontekście gospodarki cyfrowej, Dokonano próby konceptualizacji i operacjonalizacji modeli biznesu gospodarki cyfrowej oraz opisano zasady funkcjonowania w ekosystemie cyfrowym.
Publikacje z rocznika