Wpływ potencjału internetowego tłumu na kapitał marki instytucji kultury
Łukasz Wróblewski, Katarzyna Bilińska-Reformat, Mateusz Grzesiak
[1] Aaker D.A. (1991), Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of a Brand Name, The Free Press, New York.
[2] Aaker D.A. (1996), Measuring Brand Equity across Products and Markets, „California Management Review”, Vol. 38, No. 2, pp. 102–120.
[3] Aaker D.A., Joachimsthaler E. (2000), Brand Leadership. Building Assets in an Information Economy, The Free Press, New York.
[4] Aczel A.D., Sounderpandian J. (2017), Statystyka w zarządzaniu, Wydawnictwo PWN, Warszawa.
[5] Bornstein M.H., Jager J., Putnick D.L. (2017), Sampling in Developmental Science: Situations, Shortcomings, Solutions, and Standards, „Developmental Review”, Vol. 33, No.4, pp. 357–370.
[6] Grzesiak M. (2018), Personal Brand Creation in the Digital Age. Theory, Research and Practice, Palgrave Pivot, Warszawa.
[7] Howe J. (2006), The Rise of Croudsourcing, „Wired”, http://www.museumnext.org/2010/blog/research–social–media–audiences–and–the–museum, access date: 10.08.2018.
Kasprzycki-Rosikoń
[8] Kaplan A.M., Haenlein M. (2010), Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media, „Business Horizons”, Vol. 53, No. 1, pp. 59–60.
[9] Keller K.L. (1993), Conceptualizing, Measuring, and Managing Customer–Based Brand Equity, „Journal of Marketing”, Vol. 57, pp. 1–22.
[10] Konarski R. (2015), Modele równań strukturalnych. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
[11] Kopera S., Najda-Janoszka M., Wszendobył-Skulska E. (2014), Kanał YouTube jako przykład wykorzystania mediów społecznościowych w procesie transferu wiedzy do biznesu turystycznego, „Folia Turistica”, Vol. 32, s. 55–72.
[12] Mazurek-Łopacińska K., Sobocińska M. (2017), Media społecznościowe w procesach komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, „Marketing i Zarządzanie”, Nr 1(47), s. 343–352.
[13] Muntinga D.G., Moorman M., Smit E.G. (2011), Introducing COBRAs: Exploring Motivations for Brand–related Social Media Use, „International Journal of Advertising”, Vol. 30, No. 1, pp. 13–46.
[14] Olins W. (2004), O Marce, Instytut Marki Polskiej, Warszawa.
[15] Pacholski M., Słaboń A. (2001), Słownik pojęć socjologicznych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
[16] Schivinski B., Brzozowska-Woś M. (2015), Badanie aktywności online polskich konsumentów dotyczącej marek, „e–mentor”, Nr 2(59), s. 77–85.
[17] Shao G. (2009), Understanding the Appeal of User–generated media: A Uses and Gratification Perspective, „Internet Research”, Vol. 19, No. 1, pp. 7–25.
[18] Smith P.R., Zook Z. (2011), Marketing Communications: Integrating Offline and Online with Social Media, Kogan Page Publishers, London.
[19] Sobocińska M. (2015), Uwarunkowania i perspektywy rozwoju orientacji rynkowej w podmiotach sfery kultury, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
[20] Social Media Audiences and the Museum, http://www.museumnext.org/ 2010/blog/research –social– media–audiences–and–the–museum, access date: 10.03.2018.
[21] Timm N.H. (2002), Applied Multivariate Analysis, Springer, Heidelberg, Germant.
[22] Villarejo-Ramos A.F., Sánchez–Franco M.J. (2005), The Impact of Marketing Communication and Price Promotion on Brand Equity, „Journal of Brand Management”, Vol. 12, No. 6, pp. 431–445.
[23] Walsh G., Mitchell V.W., Jackson P.R., Beatty S. (2009), Examining the Antecedents and Consequences of Corporate Reputation: A Customer Perspective, „British Journal of Management”, Vol. 20, No. 2, pp. 187–203.
[24] Wróblewski Ł. (2017), Culture Management. Strategy and Marketing Aspects, Logos Verlag, Berlin.
[25] Wróblewski, Ł. (2016) Marketing strategiczny w sektorze kultury Euroregionu Śląsk Cieszyński, CeDeWu, Warszawa.
[26] Yoo B., Donthu N. (2001), Developing and Validating a Multidimensional Consumer–based Brand Equity Scale, „Journal of Business Research”, Vol. 52, No. 1, pp. 1–14.
[27] Yoo B., Donthu N., Lee S. (2000), An Examination of Selected Marketing Mix Elements and Brand Equity, „Journal of the Academy of Marketing Science”, Vol. 28, No. 2, pp. 1–14.