Rola przywództwa transformacyjnego i transakcyjnego w kształtowaniu efektywności urzędów gminy
[1] Austen A. (2010), Efektywność przywództwa w organizacji publicznej, „Organizacja i Zarządzanie”, Vol. 4, Nr 12, s. 25–41.
[2] Avolio B.J., Bass B.M., Jung D.I. (1999), Re-examining the Components of Transformational and Transactional Leadership Using the Multifactor Leadership Questionnaire, „Journal of Occupational and Organizational Psychology”, Vol. 72, No. 4, pp. 441–462.
[3] Bass B. (1985), Leadership and Performance beyond Expectations, Free Press, New York.
[4] Boyne G.A. (2002), Public and Private Management: What’s the Difference? „Journal of Management Studies”, Vol. 39, No. 1, pp. 97–122.
[5] Bratnicki M., Kulikowska-Pawlak M. (2013), Uwarunkowania pomiaru efektywności organizacji, „Zarządzanie i Finanse”, Vol. 4, Nr 2, s. 53–66.
[6] Burns M.J. (1978), Leadership, Harper and Collins, New York.
[8] Chen P.Y., Popovich P.M. (2002), Correlation: Parametric and Nonparametric Measures, Sage Publications, Thousand Oaks.
[9] Cornforth C. (2001), What Makes Boards Effective? An Examination of the Relationships between Board Inputs, Structures, Processes and Effectiveness in Non-profit Organizations, „Corporate Governance”, Vol. 9, No. 3, pp. 217–227.
[10] Denhardt R.B., Denhardt J.V. (2000), The New Public Service: Serving Rather than Steering, „Public Administration Review”, Vol. 60, No. 6, pp. 549–555.
[11] Frączkiewicz-Wronka A. (2010), Nowoczesna koncepcja świadczenia usług publicznych – zmiana w kierunku nowego zarządzania publicznego, [w:] A. Frączkiewicz-Wronka (red.), Pomiar efektywności organizacji publicznych na przykładzie sektora ochrony zdrowia, Wyd. AE, Katowice, s. 19–62.
[12] Gigol T. (2016), Przywództwo w nowoczesnej administracji publicznej, „Zeszyty Naukowe PWSZ w Płocku”, t. XXIV, s. 247–256.
[13] Głodziński E. (2015), Efektywność w naukach o zarządzaniu. Przyczyny wieloznaczności i rekomendacje dotyczące ich ograniczenia, „Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie”, z. 83, s. 165–176.
[14] Hartog D.N., Van Muijen J.J., Koopman P.L. (1997), Transactional versus Transformational Leadership: An Analysis of the MLQ, „Journal of Occupational and Organizational Psychology”, Vol. 70, No. 1, pp. 19–34.
[15] Kellis D., Ran B. (2013), Modern Leadership Principles for Public Administration: Time to Move Forward, „Journal of Public Affairs”, Vol. 13, No. 1, pp. 130–141.
[16] Kulikowska-Pawlak M. (2010), Pojmowanie efektywności organizacji – definiowanie, pomiar, [w:] A. Frączkiewicz-Wronka (red.), Pomiar efektywności organizacji publicznych na przykładzie sektora ochrony zdrowia, Wyd. AE, Katowice, s. 63–99.
[17] Lin Ch.L., Tan H.L. (2014), Performance Measurement in the Public Sector: Example of the Building Administration Authorities in Taiwan, „Journal of Management in Engineering”, Vol. 30, No.1, pp. 97–107.
[18] Ljungholm D.P. (2014), The Performance Effects of Transformational Leadership in Public Administration, „Contemporary Readings in Law and Social Justice”, Vol. 6, No. 1, pp. 110–115.
[19] Love P.E.D., Skitmore M.R. (1996), Approaches to Organisational Effectiveness and their Application to Construction Organisations, [in:] A. Thorpe (ed.), Proceedings 12th Annual Conference and Annual General Meeting, The Association of Researchers in Construction Management, Sheffield Hallam University, http://eprints.qut.edu.au/archive/00004524 access date: 05.08.2009.
[20] Marzec I., Ganiek A. (2018), Stosunek pracowników do zmian jako czynnik efektywności organizacji świadczących usługi publiczne, „Społeczeństwo i Edukacja. Międzynarodowe Studia Humanistyczne”, Vol. 29, Nr 2, s. 377–387.
[21] Nawojczyk M. (2002), Przewodnik po statystyce dla socjologów, SPSS Polska, Kraków.
[22] Pasha O., Poister T.H., Wright B.E., Thomas J.C. (2017), Transformational Leadership and Mission Valence of Employees: The Varying Effects by Organizational Level, „Public Performance & Management Review”, Vol. 40, No. 4, pp. 722–740.
[23] Shamir B., House R.J., Arthur M.J. (1993), The Motivational Effects of Charismatic Leadership: A Self-concept Based Theory, „Organization Science”, Vol. 4, No. 4, pp. 577–594.
[24] Snow D. (1992), Inside the Environmental Movement: Meeting the Leadership Challenge, Island Press, Washington.
[25] Strużyna J., Marzec I. (2017), Provided Leadership and Selected Outcomes of Trainings in Public Organizations, „Edukacja ekonomistów i menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty”, Vol. 46, Nr 4, s. 39–54.
[26] Sześciło D., Mendis A., Niziołek M., Jakubek-Lalik J. (2014), Administracja i zarządzanie publiczne. Nauka o współczesnej administracji, Stowarzyszenie Absolwentów Wydz. Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
[27] Van der Heijden B., Bakker A. (2011), Toward a Mediation Model of Employability Enhancement: A Study of Employee-Supervisor Pairs in the Building Sector, „Career Development Quarterly”, Vol. 59, No. 3, pp. 232–248.
[28] Wieczorkowska G., Kochański P., Eljaszuk M. (2003), Statystyka. Wprowadzenie do analizy danych sondażowych i eksperymentalnych, Wyd. Naukowe Scholar, Warszawa.
[29] Wronka M. (2014), Sukces i jego pomiar w przedsiębiorstwach społecznych – próba operacjonalizacji, „Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości”, Vol. 27, Nr 2, s. 363–387.