Strategie konkurencji przedsiębiorstw w sektorach wysokiej i niskiej techniki
[1] Acosta M., Coronado D., Flores E. (2012), University Spillovers and New Business Location in High-technology Sectors: Spanish Evidence, „Small Business Economics”, Vol. 36, No. 3, pp. 365–376.
[2] Borowiecki R., Siuta-Tokarska B. (2015), Konkurencyjność przedsiębiorstw i konkurencyjność gospodarki Polski – zarys problemu, „Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy”, Nr 41, s. 52–66.
[3] Braguinsky S., Klepper SA., Ohyama A., (2012) High-Tech Enterpreneurship, „The Journal of Law&Economics”, Vol. 55, No. 4, pp. 869–900.
[4] Cieślik J. (2017), Niekonwencjonalne strategie przedsiębiorstw we wdrażaniu nowych technologii, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, Nr 3(44), s. 30–38.
[5] Czakon W. (2018), Problem krótkowzroczności strategicznej, „Przegląd Organizacji”, Nr 3, s. 17–22.
[6] Dobrovic J., Gallo P., Mihalcova B., Stofova L., Szaryszova P. (2018). Competitiveness Measurement
in Terms of the Europe 2020 Strategy, „Journal of Competitiveness”, 10(4), pp. 21–37.
[7] Hirsch-Kreinsen H., Jacobson D., Laestadius S. (red.), (2005), Low-tech Innovation in the Knowledge Economy, Peter Lang, Frankfurt am Main.
[8] Hirsch-Kreinsen H. (2008), "Low-Tech'' Innovations, „Industry and Innovation”, Vol. 15, No. 1, pp. 19–43.
[9] Kirner E., Kinkel S., Jaeger A. (2009), Innovation Paths and the Innovation Performance of Low-technology Firms – An Empirical Analysis of German Industry, „Research Policy”, Vol. 38, No. 3, pp. 447–458.
[10] Kotler Ph. (2005), Marketing, Rebis, Warszawa.
[11] Magretta J. (2014), Zrozumieć Michaela Portera. Jak stworzyć dobrą strategię i zdobyć przewagę konkurencyjną. MT Biznes, Warszawa.
[12] Neelankavil J.P., Alaganar V.T. (2003), Strategic Resource Commitment of High-technology Firms. International Comparison, „Journal of Business Research”, Vol. 56, No. 6, pp. 493–502.
[13] Porter M.E. (1994), Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa.
[14] Porter M.E. (2001), Porter o konkurencji, PWE, Warszawa.
[15] Robertson P., Smith K., von Tunzelmann N. (2009), Introduction: Innovation in low-and medium-technology industries, „Research Policy”, Vol. 38. No. 3, pp. 441–446.
[16] Romanowska M. (2017), Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.
[17] Ruefli T.W., Wiggins R.R., (2003), Industry, Corporate, and Segment Effects and Business Performance: A Non‐parametric Approach, „Strategic Management Journal” Vol. 24, No. 9, pp. 861–879.
[18] Santamaríaa L., Nietob M.J., Barge-Gil A. (2009), Beyond Formal R&D: Taking Advantage of Other Sources of Innovation in Low- and Medium-technology Industries, „Research Policy”, Vol. 38, No. 3, s. 507–517.
[19] Subramanian A.M., Chai K.H, Mu S. (2011), Capability Reconfiguration of Incumbent Firms: Nintendo in the Video Game Industry, „Technovation”, Vol. 31, No. 5–6, pp. 228–239.
[20] Wziątek-Kubiak A., Balcerowicz E., Pęczkowski M. (2012), Sectoral Patterns of Innovation: Comparing High and Low Technology Sectors’ Firms in the New Member States, „Studia Ekonomiczne”, Nr 3(LXXIV), s. 293–324.
[21] Zakrzewska A. (2011), Relacje między strategią a strukturą organizacyjną w przedsiębiorstwach sektora wysokich technologii, „Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej”, Nr 1095.
[22] Zakrzewska-Bielawska A. (2012a), Kooperencja a wybory strategiczne innowacyjnych przedsiębiorstw na przykładzie doświadczeń firm high-tech, „Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego”, wydanie specjalne, s. 203–214.
[23] Zakrzewska-Bielawska A. (2012b), The Strategic Dilemmas of Innovative Enterprises: Proposals for High-technology Sectors, „R&D Management”, Vol. 42, No. 4, s. 303–314.