[1] Brdulak J., Florczak E. (2011), Usytuowanie przedsiębiorstwa społecznego w gospodarce, „Myśl Ekonomiczna i Polityczna”, Nr 1–2, s. 32–33.
[2] Buttler D. (2009), Ekonomia sektora non profit. Krytyka i reinterpretacja wybranych
aspektów teoretycznych, „Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny”, Z. 4,
s. 133–143.
[3] Camargo Benavides A.F., Ehrenhard M. (2021), Rediscovering the Cooperative Enterprise: A Systematic Review of Current Topics and Avenues for Future Research, Vol. 32, pp. 964–978.
[4] Cameron K.S., Quinn R.E.(2006), Kultura organizacyjna – diagnoza i zmiana, Oficyna ekonomiczna, Kraków.
[5] Cameron K.S., Quinn, R.E. (2011), Diagnosing and Changing Organizational Culture: Based on the Competing Values Framework, 3rd ed., Jossey-Bass, San Francisco.
[6] Czerska M. (2003), Zmiana kulturowa organizacji, wyzwanie dla współczesnego menedżera, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
[7] Chuda A. (2017), Metodyka diagnozy kultury organizacyjnej na podstawie modelu Camerona i Quinna, „Acta Universitatis Nicolai Copernici Zarządzanie”, T. 44, Nr 1, s. 90–102.
[8] Defourny J., Nyssens M. (2012), The EMES Approach of Social Enterprise in a Comparative Perspective, Working Paper, 12/03, EMES European Research Network, Liege- Louvain.
[9] Diochon M., Anderson A.R. (2011), Ambivalence and Ambiguity in SE; Narratives about Values in Reconciling Purpose and Practices, „International Entrepreneurship and Management Journal”, Vol. 7, No. 1, pp. 93–109.
[10] Ferreira M.R, Rodrigues A.C, Marques C.P. (2015), Organizational Culture in Cooperatives: an exploratory approach, 26th IBIMA Conference, Madrid.
[11] Harrison R. (1995), The Collected Papers of Roger Harrison, Jossey-Bass, San Francisco.
[12] International Co-operative Alliance, http://ica.coop/en/whats-co-op/co-operative-identity-values-principles, access date: 30.09.2022.
[13] Kostera M., Kownacki S., Szumski A. (2010), Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna, [w:] A.K. Kozmiński, W. Piotrowski (red.), Zarządzanie – teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 311–396.
[14] Kyriakopoulos K., Meulenberg M., Nilsson J. (2004), The Impact of Cooperative Structure and Firm Culture on Market Orientation and Performance, Agribusiness, Wiley Periodicals, Vol. 20, No. 4, pp. 379–396.
[15] Machado H.P.V., Gaiotto S.A.V., Rovaris Machado M.C. (2021), Growth and Social Entrepreneurs: The Challenge of Conciliating Economic and Social Values, „Revista de Gestao”, Vol. 28, No. 1, pp. 2–22.
[16] Mazur B. (2012), Kultura organizacyjna w zróżnicowanym kulturowo otoczeniu, Wydawnictwo Politechniki Białostockiej, Białystok.
[17] Mazur B. (2021), Organizational Culture under Religious Influence, [in:] S.D. Göker (ed.), A Closer Look at Organizational Culture in Action, IntechOpen, London, pp. 17–32.
[18] Mierzwa D. (2021), Organizational Culture of Cooperative Enterprises in Poland: An Empirical Study, European Research Studies Journal, Vol. XXIV, No. 1, pp. 241–261.
[19] Miller, T.L., Wesley, I., Curtis, L. (2010), Assessing Mission and Resources for Social Change: An Organizational Identity Perspective on Social Venture Capitalists’ Decision Criteria, „Entrepreneurship Theory and Practice”, Vol. 34, No. 4, pp. 705–733.
[20] Pachura, A. (2021), Modelling of Cross-Organisational Cooperation for Social Entrepreneurship, „Social Sciences”, Vol. 10, No. 201, https://doi.org/10.3390/socsci10060201.
Schein E.H. (1985), Organizational Culture and Leadership, Jossey-Bass, San Francisco.
[21] Schein E.H. (2004), Organizational Culture and Leadership, Jossey-Bass, San Francisco.
[22] Smircich L. (1983), Concepts of Culture and Organizational Analysis, „Administrative Science Quarterly, Vol. 28, No. 3, pp. 339–358.
[23]Starnawska M. (2016), Przedsiębiorczość społeczna – wyzwania, przyczyny i sugestie dla obszaru badawczego, Problemy Zarządzania, Nr 3 (61), T. 1, s. 13–31.
[24] Sułkowski Ł. (2013), Elementy kultur organizacyjnych przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie”, T. 14, z. 6, cz. 3, Firmy Rodzinne – wyzwania globalne i lokalne, s. 13–20.
[25] Wronka-Pośpiech M., (2017), Kulturowe uwarunkowania zarządzania przedsiębiorstwem społecznym, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Nr 336, s. 90–102.
[26] Zimnoch K. (2018), Wartość dodana przedsiębiorstw spółdzielczych w skali lokalnej i regionalnej, Oficyna Wydawnicza Politechniki Białostockiej, Białystok.