Rok wydania: 2005
Numer czasopisma: 3
Słowa kluczowe: Małe i średnie przedsiębiorstwa, Zarządzanie strategiczne, Strategia przedsiębiorstwa, Rozwój przedsiębiorczości
Strony: 15-18
Język publikacji: Polski
Pobierz
Planowany czy nie planowany rozwój małych firm : Co z teorią zarządzania strategicznego
Rafał Krupski
Abstrakt
Przedstawiono wyniki badań empirycznych dotyczących impulsów rozwojowych małych i średnich firm w Polsce. Uzyskano wiarygodne i zweryfikowane dane ze 155 przedsiębiorstw typu: bardzo małych (mikro), małych i średnich. Dokonano charakterystyki okazji czyli zdarzeń, splotów okoliczności, które stały się istotnym impulsem rozwojowym organizacji. Badania wykazały, iż o rozwoju co drugiej małej lub średniej firmy decyduje przypadek. Potwierdzenie skali tego zjawiska pociągałoby za sobą potrzebę uzupełnienia różnych wątków teorii rozwoju firm w teorii organizacji i zarządzania.
Publikacje z rocznika