Rok wydania: 2005
Numer czasopisma: 3
Słowa kluczowe: Społeczeństwo informacyjne, Dostęp do informacji, Technologia informacyjna, Technologia komunikowania, Gospodarstwa domowe, Przedsiębiorstwo
Strony: 40-43
Język publikacji: Polski
Pobierz
Przedsiębiorstwo w społeczeństwie informacyjnym
Wojciech Jarecki
Abstrakt
W artykule podjęto próbę oceny stanu zaawansowania rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce, na tle innych krajów europejskich, i funkcjonowania w nim przedsiębiorstw. Celem analizy jest wskazanie, dla polityki gospodarczej państwa, słabych stron w szeroko rozumianym zakresie komunikacyjno-informatycznym, co ułatwiłoby kierunki ewentualnej interwencji, szczególnie dla wsparcia przedsiębiorstw. Miary oceny stanu rozwoju społeczeństwa informacyjnego, zawarte w artykule, zostały utworzone na bazie danych z lat 2000-2004 zaprezentowanych w Eurostacie. Miarami tymi, określonymi przez Eurostat jako miary strukturalne, są: odsetek gospodarstw domowych i przedsiębiorstw mających dostęp do Internetu, wydatki na zakup technologii informatycznych i komunikacyjnych w procent PKB, udział sprzedaży internetowej w całości sprzedaży, stopień wykorzystania Internetu przez przedsiębiorstwa i w kontaktach z administracją państwową, liczba zainstalowanych połączeń szerokopasmowych.
Publikacje z rocznika