Rok wydania: 2005
Numer czasopisma: 11
Słowa kluczowe: Zarządzanie jakością, Zarządzanie przez jakość, Kultura organizacyjna, Motywowanie pracowników, Wynik finansowy, Komunikowanie interpersonalne, Zarządzanie wiedzą, Etyka biznesu
Strony: 41-45
Język publikacji: Polski
Pobierz
Humanistyczno-ekonomiczne uwarunkowania zarządzania jakością
Radosław Wolniak
Abstrakt
Jakość to cały system interakcji na linii klient - organizacja oraz pomiędzy klientami wewnętrznymi. Interakcje te muszą być tak zorganizowane, aby zapewnić maksymalną efektywność całego procesu. Można to osiągnąć dzięki silnemu uwzględnieniu w procesie zarządzania elementów humanistycznych: kultury organizacyjnej, motywacji, komunikacji interpersonalnej, zarządzania wiedzą, pracy zespołowej oraz etyki i połączeniu ich z elementami ekonomicznymi i technicznymi w jeden spójnie działający system. Przedstawiony model powiązań między wymienionymi sferami zarządzania pokazuje, że elementy humanistyczne są bardzo ważne i bez nich praktycznie menedżerowie nie są w stanie sprawnie zarządzać żadną organizacją. Natomiast w wyniku dbania o sferę humanistyczną nie tylko uzyskuje się większe zadowolenie pracowników i klientów, ale także poprawę wyników ekonomicznych przedsiębiorstwa.
Publikacje z rocznika