Rok wydania: 2008
Numer czasopisma: 2
Słowa kluczowe: System zarządzania jakością, Normy ISO 9001, Bankowość
Strony: 36-40
Język publikacji: Polski
Pobierz
Czy system zarządzania jakością według normy ISO 9001:2000 można z powodzeniem zastosować w bankowości
Mariusz J. Ligarski
Abstrakt
Autor artykułu w oparciu o własną wiedzę i doświadczenia oraz informacje uzyskane z kilku banków komercyjnych, podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie, czy systemy zarządzania jakością da się z powodzeniem zastosować w sferze bankowości i czy zastosowanie to nie wiąże się z większymi trudnościami niż w innych sferach usług. Celem pracy jest porównanie wymagań systemu zarządzania jakością zbudowanego zgodnie z normą ISO 9001:2000 do praktyki zarządzania stosowanej przez banki w celu pokazania zarówno zbieżnych elementów jak i rozbieżności między tymi dwoma podejściami oraz zasygnalizowania działań, jakie bank powinien podjąć, aby przebudować swój wewnętrzny sposób zarządzania w system zarządzania jakością.
Publikacje z rocznika