Rok wydania: 2008
Numer czasopisma: 9
Słowa kluczowe: Zarządzanie wiedzą, Zarządzanie strategiczne, Zarządzanie przez cele, Cele przedsiębiorstwa, Struktura organizacyjna
Strony: 30-34
Język publikacji: Polski
Pobierz
Strategiczne zmiany w przedsiębiorstwie opartym na wiedzy
Janusz Chojnacki
Abstrakt
W artykule przedstawiono innowacyjne rozwiązanie strategicznej reorganizacji oparte na teorii strukturyzacji z wykorzystaniem podejścia systemowego i uniwersalnych modeli kierowania w przedsiębiorstwie podążającym drogą efektywnego zarządzania wiedzą. Zwrócono szczególną uwagę na określanie wielopoziomowych celów i hierarchii planów determinujących powodzenie rozwoju badanego podmiotu gospodarczego. Przedstawiona teoria przeniosła możliwość tworzenia innowacji w zakresie zarządzania (przedsiębiorstwem) z obszaru metody prób i błędów w sferę wykorzystywania przejrzystych wzorców. Podano kompleksową definicję systemu uwzględniającą poza dwoma relatywnymi charakteryzującymi system parametrami – przestrzenią i czasem także trzeci – jego potencjał energetyczny (w tym wiedzę). Przedstawiono także nowatorską definicję celu systemu (przedsiębiorstwa).
Publikacje z rocznika