Rok wydania: 2008
Numer czasopisma: 11
Słowa kluczowe: Zachowania organizacyjne, Zaufanie organizacyjne, Relacje międzyludzkie, Zarządzanie zaufaniem, Zarządzanie innowacjami
Strony: 13-16
Język publikacji: Polski
Zarządzanie zaufaniem jako nowe wyzwanie dla przedsiębiorstw
Abstrakt
Artykuł prezentuje koncepcję zarządzania zaufaniem stanowiącego nowe wyzwanie dla każdej organizacji. Zaufanie jest częścią każdego zachowania organizacyjnego. W rezultacie pojawia się nowy rodzaj organizacji opartej na zaufaniu. Wszystkie organizacje, niezależnie od specjalizacji, lokalizacji i szczegółowych warunków funkcjonowania, powinny budować swoje relacje – w otoczeniu bliższym i dalszym – na zaufaniu. Nie wystarczy już zarządzanie wiedzą, zarządzanie zmianą, zarządzanie innowacjami etc. Zarządzanie zaufaniem powinno znaleźć się w obszarze zainteresowań każdej organizacji, która chce przetrwać w warunkach wysokiej konkurencji oraz chce się dalej rozwijać.