Rok wydania: 2008
Numer czasopisma: 11
Słowa kluczowe: Zachowania organizacyjne, Zaufanie organizacyjne, Relacje międzyludzkie, Zarządzanie zaufaniem, Zarządzanie innowacjami
Strony: 13-16
Język publikacji: Polski
Pobierz
Zarządzanie zaufaniem jako nowe wyzwanie dla przedsiębiorstw
Wiesław M. Grudzewski, Anna Sankowska, Irena K. Hejduk
Abstrakt
Artykuł prezentuje koncepcję zarządzania zaufaniem stanowiącego nowe wyzwanie dla każdej organizacji. Zaufanie jest częścią każdego zachowania organizacyjnego. W rezultacie pojawia się nowy rodzaj organizacji opartej na zaufaniu. Wszystkie organizacje, niezależnie od specjalizacji, lokalizacji i szczegółowych warunków funkcjonowania, powinny budować swoje relacje – w otoczeniu bliższym i dalszym – na zaufaniu. Nie wystarczy już zarządzanie wiedzą, zarządzanie zmianą, zarządzanie innowacjami etc. Zarządzanie zaufaniem powinno znaleźć się w obszarze zainteresowań każdej organizacji, która chce przetrwać w warunkach wysokiej konkurencji oraz chce się dalej rozwijać.
Publikacje z rocznika