Rok wydania: 2015
Numer czasopisma: 2
Słowa kluczowe: Społeczna odpowiedzialność biznesu, Raportowanie, Ocena jakości, Praktyki biznesowe
Strony: 8-14
Język publikacji: Polski
Pobierz
Raportowanie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu a zjawisko greenwashingu
Radosław Wolniak
Abstrakt
W artykule przedstawiono rozważania dotyczące problemów raportowania informacji CSR wynikających ze stosowania przez wiele firm zjawiska greenwashingu. W publikacji scharakteryzowano kwestie dotyczące raportowania CSR, omówiono zjawisko greenwashingu i jego postacie oraz podjęto rozważania w zakresie sposobów radzenia sobie z greenwashingiem. Rozwój komunikacji mobilnej spowodował wzrost zainteresowania zjawiskiem greenwashingu z uwagi na łatwość dotarcia do konsumentów informacji o nieprawidłowościach. Dlatego organizacje muszą wykazywać szczególną uwagę w celu ograniczenia tego zjawiska (przykłady tego rodzaju działań podano w publikacji).
Publikacje z rocznika