Rok wydania: 2015
Numer czasopisma: 3
Słowa kluczowe: Strategia konkurencji, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Mierniki konkurencyjności, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Analityczny proces hierarchiczny, Modele regresji
Strony: 13-19
Język publikacji: Polski
Pobierz
Hierarchiczno-Regresyjna Metoda Prototypowania Strategii Konkurencyjności: Perspektywa MSP
Katarzyna Rostek
Abstrakt
Wspomaganie problemów decyzyjnych źle strukturalizowanych, a do takich należy zaliczyć zadania z zakresu wyznaczania strategii konkurencyjności, przy braku dostępu do wiedzy eksperckiej, jest trudne i nieefektywne. Przykładem może być funkcjonowanie MSP, które nastawione są na codzienne przetrwanie, a rzadko myślą perspektywicznie, co skutkuje szybką zmiennością zajmowanej pozycji na rynku. Istnieje zatem potrzeba alternatywnego zastąpienia wiedzy eksperckiej wiedzą pozyskiwaną poprzez analizę zgromadzonych danych. W artykule zaproponowano metodę, która na podstawie analizy wyników działalności przedsiębiorstwa wspomaga wyznaczanie kluczowych kryteriów konkurencyjności oraz prototypuje warianty strategii konkurencyjności o przewidywanej skuteczności. Weryfikacja metody została przeprowadzona na przykładzie grupy MSP z branży usług medycznych.
Publikacje z rocznika