Rok wydania: 2014
Numer czasopisma: 7
Słowa kluczowe: Media społecznościowe, Biuro podróży, Relacje z klientami, Analiza statystyczna, Wyniki badań
Strony: 30-34
Język publikacji: Polski
Pobierz
Aktywizowanie użytkowników mediów społecznościowych na przykładzie biur podróży
Krzysztof Stepaniuk
Abstrakt
Celem artykułu była analiza występowania lub nie zależności między aktywnością administratora, polegającą na inicjowaniu dyskusji lub też dodawaniu komentarzy do już rozpoczętych wątków, a udostępnianiem przez zaangażowanych użytkowników elementów zawartości, które publikowane były na profilach wybranych biur podróży w Polsce w serwisie społecznościowym Facebook. Analizą objęto zawartość dwunastu wybranych profili biur podróży działających w północnej, centralnej i południowej Polsce. W celu wykazania wpływu aktywności administratora na poziom udostępniania przez użytkowników poszczególnych postów wykorzystano współczynnik korelacji Pearsona. Uzyskane wyniki sugerują, że najpopularniejszym elementem zawartości publikowanym, akceptowanym (poprzez tzw. polubienia), komentowanym i udostępnianym są krótkie informacje tekstowe odnoszące się do atrybutów produktów i usług, oferowanych przez uwzględnione w pracy biura podróży. Jednocześnie, na podstawie analizy współczynnika korelacji Pearsona stwierdzono występowanie statystycznie istotnej zależności pomiędzy liczbą komentarzy opublikowanych przez administratora a liczbą udostępnień poszczególnych elementów zawartości. Uzyskane wyniki przedyskutowano z uwzględnieniem typologii zaproponowanej przez Preece'a i opatrzono rekomendacjami.
Publikacje z rocznika