Rok wydania: 2014
Numer czasopisma: 10
Słowa kluczowe: Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstw, Strategia konkurencji, Przewaga konkurencyjna, Badania empiryczne, Wyniki badań
Strony: 4-10
Język publikacji: Polski
Pobierz
Weryfikacja zintegrowanego modelu konkurencyjności przedsiębiorstwa. Wyniki badań empirycznych
Olaf Flak, Grzegorz Głód
Abstrakt
W prezentowanym artykule dokonano powtórnej weryfikacji zintegrowanego modelu konkurencyjności przedsiębiorstwa, zaprezentowanego w poprzednich publikacjach autorów na podstawie badań przeprowadzonych w roku 2014 w ramach projektu Barometr Konkurencyjności Przedsiębiorstw. W oparciu o dane zgromadzone w ramach Barometru w roku 2013 autorzy w poprzedniej publikacji przedstawili wyniki oraz wnioski dotyczące korelacji pomiędzy potencjałem konkurencyjnym, strategią konkurencji i przewagą konkurencyjną. Został również szczegółowo opisany zintegrowany model konkurencyjności przedsiębiorstwa. W niniejszym artykule autorzy powtórnie weryfikują związki pomiędzy wyżej wymienionymi trzema elementami modelu oraz pomiędzy pozostałymi elementami, jakimi są pozycja konkurencyjna i platforma konkurencji.
Publikacje z rocznika