Rok wydania: 2014
Numer czasopisma: 7
Słowa kluczowe: wiedza, zarządzanie wiedzą, przedsiębiorstwa usługowe
Strony: 40-46
Język publikacji: Angielski
Pobierz
Charakterystyka procesów zarządzania wiedzą w polskich przedsiębiorstwach usługowych
Marcin Soniewicki
Abstrakt
Sektor usług jest obecnie kluczowym elementem gospodarek krajów rozwiniętych. Sposób tworzenia wartości dodanej w tym sektorze sprawia, że bardzo ważnym zasobem dla przedsiębiorstw usługowych jest wiedza oraz procesy zarządzania wiedzą. W związku z tym celem artykułu jest poznanie charakterystyki oraz poziomu intensywności procesów zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach usługowych, a także porównanie otrzymanych wyników z rezultatami badań przeprowadzonych w ramach pozostałych sektorów gospodarki. Empiryczne wyniki badań pokazują, iż przedsiębiorstwa usługowe posiadają przeciętnie bardziej intensywne procesy zarządzania wiedzą w porównaniu do podmiotów działających w innych sektorach. Szczegółowa charakterystyka tych działań jest zróżnicowana w zależności od dokładnej specjalizacji przedsiębiorstwa, liczby zatrudnionych pracowników oraz w nieco mniejszym stopniu od jego formy własności.
Publikacje z rocznika