Rok wydania: 2007
Numer czasopisma: 10
Słowa kluczowe: Decyzje strategiczne, Zasoby niematerialne, Kultura organizacji, Kultura narodowa, Strategia przedsiębiorstwa, Małe i średnie przedsiębiorstwa
Strony: 22-24
Język publikacji: Polski
Pobierz
Kulturowe uwarunkowania wyborów strategicznych - kontekst międzynarodowy
Sylwia Stańczyk
Abstrakt
Celem opracowania jest zaprezentowanie istoty kulturowych uwarunkowań wyborów strategicznych przedsiębiorstw z sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Przyjęto, że kultura organizacyjna może wzmacniać lub osłabiać konkurencyjność przedsiębiorstw i jest jednym z elementów determinujących ich wybory strategiczne. Przyjęto również, że narodowe wartości kulturowe mają wpływ na określone zachowania strategiczne organizacji w różnych krajach. Za słuszne uznano również stwierdzenie, że w sektorze MŚP stosowane są różne strategie lub nieświadome zachowania strategiczne.
Publikacje z rocznika