Rok wydania: 2011
Numer czasopisma: 5
Słowa kluczowe: Organizacje sieciowe, Podejście sieciowe w zarządzaniu, Konkurencja, Przewaga konkurencyjna, Otoczenie przedsiębiorstwa, Współpraca przedsiębiorstw, Zarządzanie strategiczne, Koopetycja, Sieci międzyorganizacyjne
Strony: 8-12
Język publikacji: Polski
Pobierz
Koopetycja, czyli dokąd zmierza konkurencja
Ewa Stańczyk-Hugiet
Abstrakt
Prezentowany artykuł koncentruje się na zagadnieniach koopetycji. Podkreśla się w nim wzrastające znaczenie w prowadzeniu badań problemów konkurencji, jednoczesnego występowania konkurencji i współpracy między konkurentami. Aby wyjaśnić generalną ideę koopetycji, w artykule wyjaśniono, dlaczego koopetycja występuje, a także są dyskutowane sytuacje, w których wzrasta lub obniża się współpraca i konkurencja w sieciach koopetycyjnych. Z tego względu artykuł eksploruje także naturę sieci międzyorganizacyjnych. Ogólna konkluzja wynikająca z prowadzonych badań wskazuje, że badacze problemu winny z większą uwagą analizować sposób konstytuowania się i funkcjonowania sieci międzyorganizacyjnych. Jednocześnie należy podkreślić, że prowadzenie badań zjawiska koopetycji wymaga odmiennego podejścia, założeń badawczych i metodologii. (abstrakt oryginalny)
Publikacje z rocznika