Rok wydania: 2012
Numer czasopisma: 4
Słowa kluczowe: Internacjonalizacja przedsiębiorstw, Konkurencyjność międzynarodowa, Rynki zagraniczne, Studium przypadku, Zróżnicowanie przestrzenne
Strony: 15-19
Język publikacji: Polski
Pobierz
Zróżnicowanie przestrzenne i strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw
Rafał Śliwiński
Abstrakt
Artykuł przestawia wyniki badań empirycznych polskich przedsiębiorstwach szybko rosnących w zakresie zróżnicowania przestrzennego i wielkości sprzedaży zagranicznej, strategii wejścia na rynki międzynarodowe oraz form prowadzenia na nich działalności gospodarczej. Badania miały charakter jakościowy i zostały przeprowadzone z użyciem metody wielu studiów przypadków. Wyniki badań wskazują na stosowanie przez badane przedsiębiorstwa bardziej zaawansowanych od eksportu form internacjonalizacji działalności gospodarczej, a także na większe od przeciętnych polskich eksporterów zróżnicowanie przestrzenne sprzedaży zagranicznej, wykraczające znacznie poza tradycyjne zagraniczne rynki zbytu polskich firm. (abstrakt oryginalny)
Publikacje z rocznika