Rok wydania: 2012
Numer czasopisma: 4
Słowa kluczowe: Marketing relacji, Marketing społeczny, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Przedsiębiorstwo ubezpieczeniowe
Strony: 40-44
Język publikacji: Polski
Pobierz
Znaczenie marketingu relacji i marketingu społecznego w procesie zarządzania zakładem ubezpieczeń
Andrzej Grzebieniak
Abstrakt
Wraz z szybkimi zmianami otoczenia rynkowego rośnie rola marketingu relacji i marketingu społecznego w procesie zarządzania zakładem ubezpieczeń. Wynika to przede wszystkim z konieczności skierowania przekazu promocyjnego do mniejszych i lepiej poznanych grup odbiorców, w tym nawet do klientów indywidualnych. Wzrost dojrzałości polskiego rynku ubezpieczeń wymusza potrzebę monitorowania indywidualnych potrzeb klientów, dostrzegania różnic między nimi i poznania ich preferencji dotyczących interakcji z zakładami ubezpieczeń. Skuteczność rynkowa zakładu ubezpieczeń zależy bowiem, jak nigdy dotąd, od nawiązania partnerskich stosunków z uczestnikami rynku, co oznacza, że należy budować unikalne relacje nawet z indywidualnym klientem. W podobnym celu wykorzystuje się także marketing społeczny, który dostosowuje zasady i techniki marketingowe do zmian zachowań ludzi w zakresie postaw i systemu wartości poprzez m.in. dzieleniem się przez zakłady ubezpieczeń swoimi zyskami z lojalnymi klientami w formie np. rabatów, upustów, premii. (abstrakt oryginalny)
Publikacje z rocznika