Rok wydania: 2016
Numer czasopisma: 9
Słowa kluczowe: Technologie informacyjne i telekomunikacyjne, Metody badawcze, Podejmowanie decyzji kierowniczych, Menedżer, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Interpretacja danych, Wiedza w organizacji, Wyniki badań, Okulografia
Strony: 44-49
Język publikacji: Polski
Pobierz
POSZUKIWANIE WZORCÓW ANALITYCZNEGO MYŚLENIA MENEDŻERA Z WYKORZYSTANIEM EYE TRACKINGU
Jerzy Korczak, Adrian Kaźmierczak
Abstrakt
W artykule przedstawiono propozycję wykorzystania rezultatów badania ruchów gałek ocznych przy pozyskiwaniu informacji o sposobie analizy danych przez menedżerów MŚP oraz ich poziomu wiedzy ekonomiczno-finansowej. Wykorzystanie logów programu analizy, tzw. eye trackera, pozwoliło na przykładzie obserwacji metody postrzegania i analizy raportów finansowych na eksplorację uzyskanych danych i wyłonienie wzorców sekwencji postrzegania danych ekonomicznych. Uzyskane wnioski pozwolą na zaprojektowanie mechanizmu inteligentnego wspomagania interpretacji informacji ekonomicznej w systemach typu Business Intelligence.
Publikacje z rocznika