Rok wydania: 2016
Numer czasopisma: 12
Słowa kluczowe: Sektor publiczny, Obsługa klienta, Standaryzacja, Normowanie czasu pracy, Praca administracyjno-biurowa, Samorząd terytorialny, Wyniki badań
Strony: 55-64
Język publikacji: Polski
Pobierz
NORMOWANIE OBSŁUGI KLIENTA ELEMENTEM STANDARYZACJI PROCESÓW ADMINISTRACYJNYCH W INSTYTUCJACH SEKTORA PUBLICZNEGO
Maciej Walczak
Abstrakt
W artykule podjęto próbę ukazania normowania czynności obsługi klienta w roli narzędzia standaryzacji procesów w sektorze publicznym. Na wstępie autor przedstawił problematykę standaryzacji procesów obsługi klienta w instytucjach publicznych. Następnie omówiona została specyfika normowania pracy o charakterze administracyjno-biurowym oraz metody organizatorskie wykorzystywane w tym obszarze. W końcowej części opracowania zaprezentowano przykłady wyznaczania norm czasowych dla czynności obsługi klienta w instytucjach sektora publicznego ze wskazaniem problemów jakie zostały napotkane w warunkach praktycznych. W podsumowaniu podkreślono korzyści jakie niesie normowanie i w dalszym kroku standaryzacja czynności obsługi klienta w instytucjach sektora publicznego.
Publikacje z rocznika