Rok wydania: 2011
Numer czasopisma: 4
Słowa kluczowe: Internacjonalizacja przedsiębiorstw, Badanie przedsiębiorstw, Przegląd literatury
Strony: 28-32
Język publikacji: Polski
Pobierz
Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw - przyczynek do koncepcji badawczej
Zofia Patora-Wysocka
Abstrakt
Artykuł przedstawia koncepcję badawczą problemu internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw. Badaniem takim należałoby objąć firmy mocno umiędzynarodowione, mające za granicą własne oddziały produkcyjne lub handlowe (sieci handlowe), spółki joint-venture. Prawdopodobnie winny być to przedsiębiorstwa średnie lub duże. Jak wskazuje przegląd dorobku subdyscypliny, problemy badawcze rozwijane na gruncie internacjonalizacji przedsiębiorstw mają wiele płaszczyzn interpretacyjnych. Celem artykułu jest zaproponowanie koncepcji badawczej, która stanowiłaby o kompleksowym rozpoznaniu zaawansowanych form internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw. (abstrakt oryginalny)
Publikacje z rocznika