Rok wydania: 2013
Numer czasopisma: 12
Słowa kluczowe: Rozwój zrównoważony przedsiębiorstwa, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Raportowanie
Strony: 20-27
Język publikacji: Polski
Pobierz
Ujawnianie wyników w zakresie zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw
Patrycja Hąbek
Abstrakt
Wzrastające potrzeby interesariuszy w zakresie oceny przedsiębiorstw pod względem wywieranego przez nie wpływu na społeczeństwo i środowisko implikują rozwój praktyk raportowania danych pozafinansowych. Z roku na rok liczba publikowanych raportów wzrasta, jednakże raporty te różnią się miedzy sobą forma, zakresem i jakością ujawnianych danych. Pojawiające się różnice rodzą trudności w porównywaniu i ocenie tychże raportów oraz w następstwie ograniczają przydatność korzystania z tego rodzaju danych. Celem artykułu jest omówienie problematyki raportowania CSR oraz przedstawienie wyników badań przeprowadzonych w tymże zakresie wśród raportujących przedsiębiorstw w Polsce. W pierwszej części niniejszego artykułu omówiona została problematyka ujawniania wyników w zakresie zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw z uwzględnieniem międzynarodowych standardów i wytycznych w tym zakresie. Druga część została poświęcona prezentacji wyników badań autorki, odnoszących się do sprawozdawczości pozafinansowej polskich przedsiębiorstw. W Polsce nadal niewielka liczba przedsiębiorstw sporządza raporty CSR. Raportujący to w przeważającej większości duże przedsiębiorstwa. Wyniki przeprowadzonych badań wskazują na potrzebę usprawnienia wewnętrznych procesów zbierania i selekcji danych zawartych w raportach CSR polskich firm. (abstrakt oryginalny)
Publikacje z rocznika